Schrijven en produceren

Lessen op vrijdag !

Altijd al je eigen nummers willen schrijven, opnemen en produceren op de computer? Moeilijk? Helemaal niet, iedereen kan het! Met onze docenten wordt praktisch en stap voor stap uitgelegd, zodat je snel al leuk kunt opnemen. Wacht niet langer en schrijf je vandaag nog in voor deze complete , unieke les in Alphen aan den Rijn.

Nergens goedkoper en beter, kijk en vergelijk!

Iedereen kan leren opnemen. Ook als je geen andere muzikale scholing hebt, zijn deze lessen prima. Adviesleeftijd: vanaf 12 jaar.

Dit leer je
Het maken van muziek op de computer is in de afgelopen jaren steeds toegankelijker geworden. Hoe begin je hiermee? Welke spullen heb je nodig en hoe ga je te werk? In deze lessen leer je om digitaal je eigen muziek te maken. Van idee tot uitgewerkt nummer.

Compleet met verschillende instrumentlagen ingespeeld met een keyboard of direct opgenomen met een microfoon. Je leert onder andere over:

– Programma’s waarin je op de computer muziek kunt maken, ook wel DAWs of Digital Audio Workstations genoemd.
– Componeren, het schrijven van muziek
– Structuur in muziek maken
– Verschillende instrumenten inzetten (digitaal)
– Mixen
Basisbenodigdheden:
– Laptop of computer. Het liefst een laptop zodat de leerlingen flexibel te werk kunnen gaan en de computer mee kunnen nemen naar de lessen. Dit geeft ook betere interactie en ruimte voor feedback.
– Midi Keyboard. Hoeft niet super state-of-the-art te zijn.
– Koptelefoon.
– Een DAW (Digital Audio Workstation). Programma waarin je digitaal muziek kunt maken. Gratis voorbeelden zijn Garageband voor Mac, en Reaper of Cubase LE voor zowel Windows als Mac.
Extra benodigdheden (niet noodzakelijk):
– Audio Interface. Hiermee kun je bijvoorbeeld microfoons of gitaren direct aansluiten op de computer en heb je meer mogelijkheden om dingen op te nemen.
– Speakers om op de interface aan te sluiten.
Stef Duijkers

Docent digitaal componeren

Hallo mijn naam is Stef!

Ik heb veel ervaring met piano/keyboard, drums en gitaar. Ook heb ik in het verleden veel optredens gedaan waarin ik verschillende rollen vervulde.Nu maak ik muziek voor verschillende soorten media. Van reclame tot game, ik zorg dat het goed klinkt!

Naast kennis van instrumenten kan ik door mijn ervaring de leerlingen dus ook helpen met muziekproductie. Wat ik vooral wil overbrengen is dat muziek maken echt plezier geeft.

Ik heb tijdens en na mijn studie Muziek en Technologie op de HKU veel nummers geschreven en geproduceerd voor verschillende media. Wanneer leerlingen hun eigen geschreven nummer op willen nemen of gewoon meer te weten willen komen over DAWs en het produceren van muziek kan ik daar goed bij helpen. Alles voor het beste resultaat.

Beluister hier de showreel van Stef: