Rens van Renssen – Accordeon

Waar de meeste kinderen de voorkeur geven aan gitaar, drums of piano, nam Rens van Renssen op 10-jarige leeftijd een eigenzinniger besluit: naast klarinet, basklarinet, blokfluit en keyboard, zou hij accordeon leren spelen. In ruim tien jaar tijd is hij uitgegroeid van beginner op zoek naar eigenheid in zijn spel tot een ervaren muzikant met een moderne, persoonlijke sound.

Rens van Renssen (1990) laat zich niet beperken in genre. Na zijn artiestenopleiding MBO Artiest Muziek aan ROC van Amsterdam is geen enkele muziekstijl hem vreemd, en heeft hij ervaring opgedaan in verschillende formaties. Buiten zijn opleiding om speelde hij in “Geen idee”, L’acoustique, Tess et les Moutons en Arti et religioni (harmonie orkest) waarmee hij onder andere optrad door heel Parijs. Met zijn zelf geïnitieerde afstudeeravond in “Trip around the world mei 2010 in een uitverkocht Parktheater te Alphen aan den Rijn, sleepte hij zijn diploma in de wacht.

Naast uitvoerend artiest is Rens ook een gepassioneerd en bevlogen leraar. De lessen worden aangepast aan het niveau, de leeftijd en wensen van de leerling en zijn zowel gericht op inhoudelijk spel als improvisatie. Plezier is echter het belangrijkste element van zijn lessen en workshops, waarin creativiteit centraal staat.