Pianoles

Of het nu gaat om klassieke muziek, pop, jazz noem het maar op….. De piano is een instrument wat belangrijk is in bijna elke stijl! Juist omdat je er zoveel kanten mee op kunt is het een ontzettend leuk instrument om te bespelen. Je kunt jezelf of anderen begeleiden, je kunt solo spelen, samen met iemand anders op 1 piano spelen … Er zijn zoveel mogelijkheden!

Er zijn verschillende manieren om piano te leren spelen. Op de Alphense Popschool krijg je op een praktische manier les, en gaan we uit van wat de leerling WIL en KAN. Ook al zet een leerling net zijn of haar eerste stappen in de muziek; we gaan uit van talent en vaardigheden die al aanwezig zijn. De nadruk zal niet liggen op het lezen van noten, of uit het hoofd leren van theorie.

Als een leerling bijvoorbeeld een goed gehoor heeft zullen we juist daar extra tijd in steken. Dat is een voorbeeld van een talent wat aanwezig is, en wat het verdiend om verder te ontwikkelen. Weer een andere leerling is van zichzelf erg extravert, creatief, uitbundig. Ook in zoiets zit een kans. Een kans om verder te ontwikkelen!

Als een leerling aangeeft bepaalde muziek graag te willen leren spelen zal dat onze focus zijn. Kortom; de manier van lesgeven is niet alleen praktisch maar ook op maat gemaakt voor en door de leerling. Een praktische manier van lesgeven komt dus de snelheid waarop je dingen leert ten goede.

Daarnaast is les op de Alphense Popschool een stuk goedkoper dan de meeste muziekscholen. Nog een voordeel! Een aantal voorbeelden van onderwerpen die in de les aan bod zouden kunnen komen:
•Werken met akkoorden (harmonie)
•Arrangeren •Improviseren (melodie)
•Solfège (gehoortraining)
•Begeleiden van anderen
•Kennismaken met pop, jazz, blues en andere genres of je juist verdiepen in wat je al weet en kan

NIEUW

Schrijf je in voor een half jaar (6 maanden) en krijg maandelijks 7% korting op je factuur bij priveles!

Schrijf je in voor een jaar (12 maanden) en krijg maandelijks 10% korting op je factuur bij priveles!

Maandag en woensdag
Tijden in overleg