Alphense Popschool verruilt tienercentrum Max voor Aquarijn

De Alphense Popschool heeft onderdak gevonden in zwembad Aquarijn.

Na een periode van ruim 2 jaar waarbij de Alphense Popschool zijn intrek had gedaan bij jongerencentrum MAX in Alphen aan den Rijn, heeft de Popschool besloten een andere accommodatie te betrekken. Reden voor vertrek is vooral de onduidelijkheid over voortbestaan van MAX.

“Wij kunnen niet snel uitwijken op het allerlaatste moment en hebben lang gewacht op een bevredigend antwoord vanuit de gemeente om te kijken waar MAX haar nieuwe onderkomen zou vinden. Dit is tot op heden onduidelijk. Ik moest wel de beslissing maken om elders te kijken om mijn eigen voortgang te waarborgen”, aldus Maurice van Tol, eigenaar van de Alphense Popschool.

Met het uitwijken naar zwembad AquaRijn waar enkele nieuwe zalen zullen worden gebouwd, denkt Van Tol een goede nieuwe partner te hebben gevonden voor de volgende toekomstige stappen van de Alphense Popschool.

Van Tol: “Naast de Alphense Popschool hebben wij ook de Alphense Dansschool en evenementenbureau Alle Dagen Feest hier ondergebracht. AquaRijn wordt een breder inzetbaar gebouw waarin onder andere ook Junis haar intrek heeft gevonden.”

Met de verhuizing zijn er ook wat vernieuwingen, zoals lessen op accordeon, songwriting etc en ziet de Popschool weer een goede toekomst voor zich.

Jary Göbel, locatiemanager van AquaRijn, is erg blij met de nieuwe samenwerking: “Wij zijn erg trots en blij met de komst van de Popschool naar AquaRijn en de gezelligheid die de Popschool met zich meebrengt. Steeds meer partijen weten AquaRijn te vinden, waardoor we steeds meer uitgroeien van alleen een zwembad naar een multifunctionele locatie.”

Jary Gobel

De Thermen2 - AquaRijn