Bandcoaching

Als je een instrument bespeelt, komt er vroeg of laat een dag dat je genoeg hebt van het alleen spelen. De Alphense Popschool geeft jou die mogelijkheid door bands te formeren uit muzikanten die zich opgeven voor bandcoaching. Uiteraard wordt er hierbij gekeken naar muzikale smaak, niveau en leeftijd: van beginner tot gevorderd.

We krijgen regelmatig de vraag vanuit leerlingen of leerlingen van de Alphense Popschool een bandje kunnen vormen. Aan deze vraag willen we graag voldoen door bandcoaching te geven aan deze leerlingen.

De Alphense Popschool geeft bandcoaching voor de volgende instrumenten: zang, toetsen, elektrisch gitaar, basgitaar en drums. Docenten van de Alphense Popschool begeleiden een jaar lang bands die geformeerd worden uit leerlingen die zich via de Alphense Popschool als hebben opgegeven.

Als je naast bandcoaching ook muzieklessen volgt bij de Alphense Popschool, kan de docent je helpen bij het instuderen van het bandrepertoire. In de les worden in overleg met de band nummers ingestudeerd. Het zijn in ieder geval nummers waar de hele band zich in kan vinden. Aan de hand van het repertoire komen allerlei onderwerpen aan bod die je moet weten als je in een band wilt spelen, zoals: hoe studeer je een nummer in, wat is een drumfill, hoe zing je tweestemmig, wat zijn coupletten en refreinen, wat is een bridge, hoe kun je soleren enz. enz. Kortom: allerlei onderwerpen die het spelen in een band leuk maken.

Je wordt zoveel mogelijk ingedeeld in een band met leeftijdgenoten. Om in een band te kunnen spelen moet je wel een basisvaardigheid hebben. Ga er van uit dat je na 1 of 2 jaar les ook in de bandcoaching les terecht kunt. Informeer anders bij je eigen docent.

Optreden
Natuurlijk is het leuk om ook aan anderen te laten horen en zien wat je allemaal geleerd hebt. Een of twee keer per jaar zijn er dan ook optredens van de Alphense Popschool-band(s) in een externe locatie. We kunnen ook zelfs professionele opnamen maken van de band!

De lessen zijn twee keer per maand en duren ongeveer twee uur per sessie.

Volg je al lessen bij de Alphense Popschool?:
De prijs voor deze lessen, met minimaal 4 deelnemers, bedraagt 29,50 euro per les (2 uur) , per deelnemer (vrij van btw indien < 21 jaar), dus 59 euro per maand. Dit is inclusief gebruik van ruimte, drumkit en zanginstallatie. Overige muzikanten nemen eigen instrumenten mee.

Volg je geen lessen bij de Alphense Popschool?:
De prijs voor deze lessen, met minimaal 4 deelnemers, bedraagt 35 euro per les (2 uur) , per deelnemer (vrij van btw indien < 21 jaar), dus 70 euro per maand. Dit is inclusief gebruik van ruimte, drumkit en zanginstallatie. Overige muzikanten nemen eigen instrumenten mee.

Schrijf je nu in!

%