Songwriting

Songwriter worden? Leer alles over liedjes schrijven!

Wil je leren hoe je zelf je nummers kunt schrijven en arrangeren? Dit is voor jou! Samen met je instrument leer je nummers schrijven onder begeleiding van ervaren praktische docenten.

Van teksten/lyrics tot opbouw van een lied, alles komt tijdens de lessen aan bod.

Moeilijk? Helemaal niet, iedereen kan het! Met onze docenten wordt praktisch en stap voor stap uitgelegd, zodat je snel al leuk een nummer schrijft. Wacht niet langer en schrijf je vandaag nog in voor deze lessen. Nergens goedkoper en beter, kijk en vergelijk!

Voor wie
Iedereen die graag liedjes wil schrijven maar er op dit moment niet verder mee komt. Ook als je geen notenkennis of andere muzikale scholing hebt, is deze cursus prima. Adviesleeftijd: vanaf 12 jaar.

Resultaat
Aan het eind van de cursus kan het geschreven nummer (of nummers) worden opgenomen, zodat je een prachtig resultaat hebt.

Dit leer je
De cursus combineert praktijk en theorie op een heel prettige, vanzelfsprekende manier. Vanaf de eerste les speel je zelf en schrijf je zelf. Kiezen van onderwerp, wellicht werken aan een bestaand nummer waar je niet verder mee komt…. alles met boordevol tips en tricks.

Songwriter worden, is dat wel voor mij weggelegd?” Geen zorgen. Ons advies is: begin gewoon! En starten bij de Alphense Popschool een uitstekend begin, want we behandelen de meest uiteenlopende onderwerpen over het onderwerp songwriting. Van muziektheorie en writer’s block tot tips voor de beginnende (singer-)songwriter, recording-adviezen en must-do’s voor je carrière. Het maakt niet uit of je zomaar een paar liedjes wilt schrijven voor jezelf (of een bruiloft) of dat je professioneel songwriter wilt worden, je vindt hier zonder twijfel een hoop praktische informatie.

Onderwerpen die voorbij kunnen komen (nagelang de wens):
Beginnen met liedjes schrijven
Muziek schrijven
Songtekst schrijven
Opnemen & Mixen van je liedjes
Video maken bij je liedje
Genres: liedjes schrijven in een bekende stijl
Carrière maken als songwriter
Muziekinstrumenten & Apparatuur

Tarieven

Groepsles
Een blok is een maand van een half uur per week. Je kunt met max 3 deelnemers in een groep zitten.
€ 16 per les (excl btw <21 0% btw en >21 jaar 21% btw) Per maand ontvang je vooraf de factuur. Je kunt tot twee lessen voor het eind van de maand beslissen of je doorgaat of stopt.

1 op 1 les
Bij deze les krijg je privéles van onze docent. De prijs voor half uur per les bedraagt dan € 23,75 per les bij jonger dan 21 jaar en € 28,74 bij 21 jaar en ouder (is incl 21% btw) , maandelijks gefactureerd..

NIEUW
Halfjaar-en jaartraject!
Schrijf je gelijk in voor een half jaar of een jaartraject en geniet van voordelen!

Halfjaartraject:
Schrijf je in voor een half jaar (6 maanden) en krijg maandelijks 5% korting op je factuur bij groepsles en 7% bij priveles! Daarbij ontvang je per kwartaal een rapportage over je voortgang, zodat je je vooruitgang kunt toetsen.

Jaartraject:
Schrijf je in voor een jaar (12 maanden) en krijg maandelijks 7% korting op je factuur bij groepsles en 10% bij priveles! Daarbij ontvang je per kwartaal een rapportage over je voortgang, zodat je je vooruitgang kunt toetsen.
Verder krijg je als half jaar en jaartraject leerling de mogelijkheid om jezelf te laten zien/horen tijdens Open Dagen (max twee keer per jaar) of voorspeelmomenten.

Data
Maandagen, dinsdagen of donderdagen.

Alphense Popschool
Herenhof 217.3
Alphen aan den Rijn

De docent
De docent(en) voor de lessen zijn Erik van Schoonhoven, Erik Bandt of Boris Egberts.

Schrijf je nu in!

%