Keyboardles

Keyboard leren spelen

Het leuke van het keyboard is dat je er alle andere instrumenten mee kunt imiteren. De geluiden van die instrumenten zijn “gesampled”, dat wil zeggen opgenomen en daarna opgeslagen op een zogenaamde chip in het keyboard. Omdat eigenlijk ieder instrument erin zit, inclusief drums en allerlei moderne synthesizergeluiden, kun je er ook alle muziekstijlen op spelen, van Bach tot hiphop. Omdat het keyboard ook over een ingebouwd begeleidingsautomaat beschikt, kun je vanaf het begin al klinken als een volledige band. Het is echter een misverstand te denken dat alles bij een keyboard vanzelf gaat. Zoals voor ieder ander instrument geldt ook voor het keyboard dat je dagelijks moet oefenen. Als je dan wat gevorderd bent, zou je in een ensemble van de muziekschool kunnen spelen of in een bandje. Ook is een keyboard heel goed te gebruiken in combinatie met een computer.

Keyboard leren spelen is bedoeld voor iedereen die graag zijn keyboard wil inzetten om muziek te maken.

Praktische kennis
Theorie kan saai zijn en daardoor niet leuk om te leren. Toch kan het, mits goed ingezet, je verder helpen met je muzikale groei. Onze docent is een zeer ervaren pianist en keyboardspeler. Daarbij maakt hij gebruik van een praktisch lesmethodeen klinkt het al snel alsof je jarenlang les hebt! Uiteraard zit er ook wat huiswerk bij.

Beginnen
Krijg je zin om te beginnen? Meldt je dan nu aan !

Tarieven

1 op 1 les
Bij deze les krijg je privéles van onze docent. De prijs voor half uur per les bedraagt dan € 23,75 per les bij jonger dan 21 jaar en € 28,74 bij 21 jaar en ouder (is incl 21% btw) , maandelijks gefactureerd.

Zie pianolessen

Docent is Arjen van den Bosch.

Alphense Popschool
Herenhof 217.3 (boven Intertoys, achterkant)
Alphen aan den Rijn

Schrijf je nu in!