Masterclass Drums met Hans Eijkenaar

Masterclass Drums met Hans Eijkenaar: 19 februari 2017

Wat is er leuker dan tips krijgen van de top uit de Nederlands muziekscene? De Alphense Popschool zal regelmatig grote namen uitnodigen om hun kunnen te laten zien en horen en vragen te beantwoorden binnen de deuren van de Popschool.

Voor de maand februari 2017 stond gepland op 19 februari : Hans Eijkenaar !

Hans Eijkenaar (Schiedam, 18 juli 1963) is een Nederlandse drummer, daarnaast speelt hij ook percussie, piano, vibrafoon en klassiek slagwerk alsook is hij actief als arrangeur, componist en producer.

Eijkenaar begon op z’n twaalfde met drummen en volgde lessen bij klassiek slagwerker Toon Oomen, die hem in contact bracht met de jazz. Hierna volgde een opleiding op het conservatorium in Rotterdam, waar hij na een jaar weer stopte wegens een inmiddels overvolle agenda. Na een aantal jaren toeren met diverse jazzbands, volgde via het studiowerk de pop en rock. Hij heeft diverse artiesten begeleid zoals Candy Dulfer, Robby Valentine, Trijntje Oosterhuis, Rob de Nijs, Hans de Booij, René Froger, Herman Brood, Thijs van Leer, Toots Thielemans en Anouk.

Inmiddels behoort hij tot de vaste bezetting van de Nederlandse band Kayak als drummer.

Hans is ook de drummer bij tv programma The Voice!

Tijdens de masterclass op 19 februari zal hij veel laten horen, maar ook vertellen over ritmes en veel vragen beantwoorden.

De prijs om hierbij aanwezig te zijn is € 10,- per persoon. Mocht je al les hebben (op welk instrument dan ook) bij de Alphense Popschool, bedraagt de toegang slechts € 7,50 (max 4 kaarten per persoon).

Jullie hadden het prima geregeld. En het was een meer dan geslaagde middag! Wat een werelddrummer is hij toch!

K. Tijsterman

Ik wou je even melden dat het een super leuke masterclass was met Hans Eijkenaar.
Ik volg Hans heel wat jaren en is voor mij persoonlijk ook de beste Drummer die ons land rijk is.

Het was top allemaal.

R. Barthen