Alphense Popschool, de enige echte

Het is algemeen bekend dat, als iets een succes blijkt te zijn, er snel kopieën volgen in de markt. Dat is natuurlijk een compliment voor de bedenker/initiator van het succes en kan soms voor de klant verwarrend werken.

De Alphense Popschool heeft ook te maken met dit soort initiatieven die ontstaan naar aanleiding van het succes van de Popschool. Of het nu Popschool Alphen of Popschool heet, ze zijn ontstaan. Inmiddels verschijnen er ook artikelen in de krant over de Alphense Popschool, terwijl dit dan een ander initiatief blijkt te zijn. Zie artikel bijgevoegd.

Gelukkig heeft elk initiatief als doel de mensen te stimuleren muziek te gaan maken, op welke manier dan ook. De Alphense Popschool juicht dat initiatief dan ook van harte toe. Het enige dat jammer is dat er geen andere orginele naam te bedenken is waardoor er verwarring kan ontstaan.

De Alphense Popschool is een initiatief dat zonder subsidiegeld muziekles in de samenleving brengt. Een streng geselecteerde groep docenten geven op een praktische manier les aan de leerlingen. Luisteren naar wat de leerlingen willen, wat hun leerwensen zijn en gaan daarmee aan de slag. Hierdoor laagdrempelig, praktisch en doordat de Alphense Popschool met korte blokken werkt, ook overzichtelijk en betaalbaar.

Inmiddels heeft de Alphense Popschool een groep van zo’n 120 enthousiaste leerlingen sinds de start in september 2015 kennis laten maken met de Alphense Popschool en deze groep groeit ieder blok.

Op 19 maart is het volgende grote initiatief dat de Alphense Popschool naar buiten brengt, de Open Dag. Deze zal, samen met andere huurders die in het pand van Stichting MAX aan de Olympiaweg zitten, worden gehouden, zodat het een cultureel evenement wordt met onder andere muziek, dans en vele leuke gratis workshops. Op de site zal daar regelmatig over gecommuniceerd gaan worden.
www.alphensepopschool.nl

Kortom: wij, als Alphense Popschool, organiseren dus geen minifestival met bands die wij opgeleid hebben. Onze eerste openbare gelegenheid is op 19 maart in ons pand.